Kaart het aan! Check hier de verschillende opties.
Heb jij een klacht over jouw kinderopvangorganisatie? Zeker als het om de opvang van je kind gaat, wil je dat alles gewoon goed geregeld is. Toch kan het gebeuren, dat je ontevreden bent over de kwaliteit van de opvang van je kind. Of dat je het niet eens bent met de gang van zaken bij, of bepaalde besluiten van de kinderopvangorganisatie of het gastouderbureau. Is dit het geval? Kaart het dan vooral aan bij de leidinggevende, de locatiemanager of de directie. Een goed gesprek doet vaak wonderen. En zet eventuele afspraken samen op papier (of in de mail).
Heb je je klacht besproken en/of via het intern klachtenreglement van de kinderopvangorganisatie ingediend, maar komen jullie er samen niet uit? Voel je je niet gehoord? Vraag het Klachtenloket Kinderopvang om advies of bemiddeling. Helpt ook dit niet, dan kun je ervoor kiezen de Geschillencommissie Kinderopvang in te schakelen.